Nya spännande plantor

Den här veckan har jag bytt till mig nya plantor på jobbet.
Från Richard: Bifftomat, Bifftomat gul, Damascus steel, Lucid Gem och en okänd God tomat samt en tomatillo. 
Från Findus rep Daniel har jag fått en halloween- och en prydnadspumpa, en jalapeno, en aubergine och en japansk mispel. 
De flesta växterna inklusive paprika och chili står nu i växthuset. 
Igår var det varmt och vindstilla så alla fick vara ute medan jag och hunden fixade bubbelplasten.

Nu ser det ut så här


Av det jag har sått på sistone är det bara dillen som har kommit upp. (Testade ju en del med gamla frön )
Men, det fanns morötter kvar i landet från i höstas! Fortfarande goda. 

Gräsmattan fick nya frön och toppdress på vissa kala ställen. 
Jag har fixat tre humlebon av krukor så nu hoppas jag att någon flyttar in. 


Inne  blommar amaryllisarna för fullt!

Gurkorna i Caits rum också







Taggar: gräsmatta, japansk mispel, växthuset;

Kommentera inlägget här :